Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Aktualności:
Forum Sterowniki PLC Inteligentny dom > Systemy zarządzania >

Sterowanie tylko wyjściami PLC

Strony: [1]
Drukuj
Autor Wątek: Sterowanie tylko wyjściami PLC  (Przeczytany 4418 razy)
lustek
Jr. Member
**

: Kwiecień 25, 2014, 12:02:25 pm »

Witam,

Z góry przepraszam, że niektórych pewnie zirytują moje pytania ale jestem całkowicie zielony w automatyce i sterownikach PLC. Dopiero zaczynam przygodę z tego typu urządzeniami.

Czytając opisy, poradniki i wypowiedzi w sieci na temat sterowników PLC nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Mianowicie:
- załóżmy, że napiszę autorski program do zarządzania - na początku samym tylko oświetleniem.
- nie będzie włączników ściennych, a załączanie/wyłączanie światła będzie odbywać się przez np. tableta łączącego się z serwerem zarządzającym PLC.
 I teraz moje zasadnicze pytanie, skoro nie mam żadnych innych wejść ( włączników światła, czujek alarmu, czujek temperatury ) do sterownika ( poza oczywiście kablem LAN ) to czy będę w stanie sterować tylko wyjściami ( żarówkami/lampami )?? Na wszystkich przykładach jakie widziałem stan wyjścia zależy od stanów wejścia co jest całkiem logiczne tylko że u mnie będzie brak wejść:) No chyba że podłączenie z komputerem traktujemy jako wejście. Czyż tak?

koles
Full Member

#1 : Kwiecień 25, 2014, 18:24:48 pm »

Tak, wejściem może być na przykład zawartość komórki pamięci, w której znajdą się dane przesłane z tableta. Nie musi to być żadna konkretna wartość fizyczna.

lustek
Jr. Member
**

#2 : Kwiecień 25, 2014, 19:25:28 pm »

Czyli rozumie, ze istnieja na rynku sterowniki tylko z modulami wyjsc, ktore mozna rozszerzac o kolejne, a w przyszlosci ewentualnie dolozyc modul wejsc i oprogramowac je wewnatrz plc tak?
a co do samego systemu zarzadzajacego...po co laczy sie go z baza danych. Kazda zmiana stanow miala by byc zapisywana 2 bazi? Ale po co...chyba tylko po archiwizacje i statystyki lub logi.

marekmakrecki
Full Member