Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Aktualności:
Forum Sterowniki PLC Inteligentny dom > Ogólne dyskusje >

Problem laika z PLC Fatek

Strony: [1]
Drukuj
Autor Wątek: Problem laika z PLC Fatek  (Przeczytany 6700 razy)
banan_44
Nowy
*

: Styczeń 15, 2014, 19:05:09 pm »

Witam. Jestem początkujący w kwestii automatyki i prosiłbym Was o pomoc, bo ja już kompletnie nie wiem jak zrobić prostą rzecz. Chcę się nauczyć automatyki, więc mój znajomy powiedział, żebym się pobawił w programowanie na symulatorze Siemens Logo, a po kilku dniach dał mi sterownik FATEK B1-20MJ25-AC i masę przekaźników, styczników, timerów, zasilaczy, falowników i innych sprzętów do zabawy/nauki (jego firma zmieniała maszyny i wszystko szło na śmietnik). Chciałem na początek zrobić banalną rzecz, czyli odpalenie żarówki i natrafiłem na schody - kompletnie nie wiem co i jak połączyć.

Na początku podpiąłem zasilanie i zaprogramowałem, że po wciśnięciu X4 ma zadziałać Y4. Wyprowadziłem +24DC na przycisk push i dalej do zacisku X4. -24DC wyprowadziłem do zacisku S/S (czyli chyba zrobiłem Source, prawda?). W WinProLadder zrobiłem odpowiednią drabinkę i wysłałem ją do sterownika. Po naciśnięciu przycisku push, zapalają mi się diody nr 4, czyli sterownik działa. I tu zaczynają się schody, bo nie wiem jak podłączyć żarówkę, żeby się zaświeciła. Wg charakterystyki producenta, sterownik ma wyjścia tranzystorowe, więc zakładam, że muszę skorzystać z przekaźnika, mam rację? Więc teraz pytanie, jak spiąć taki przekaźnik z żarówką i sterownikiem.

Tak wygląda: http://i1139.photobucket.com/albums/n556/kasa1x/przekaznik.png

Zakładam, że przewód fazowy L podłączam do styku A1 13, a przewód N do A2 14, ale co dalej? Jak to połączyć z żarówką i sterownikiem? Zapytałbym się kumpla co i jak, ale jest na montażu w Niemczech i wraca dopiero za 3 tygodnie.

arturs
Sr. Member

#1 : Styczeń 15, 2014, 19:59:32 pm »

masz miernik?
czy na dole masz przy wyjściach złącza podpisane C0,C1...?